onsdag 8 september 2010

Gäddväder

Fina vindar och vågor på halvmetern gjorde ju att man va tvungen att ta en sväng ut på tisdags kvällen.
Massor av skit, faktiskt för mycke på sina ställen trots att det som vanligt satt en Relax i linändan.
Nästan direkt gav varje kast en fin sallad av sjögräs och förhoppningarna minskade snabbt.
Men efter ca. 10 min vid ett "säkert" ställe han gäddan fram innan gräset.
Kändes skaplig i hugget och hoppades på 4-5 kilo, när den kom fram till stenarna i bränningarna såg jag dock att den var större.
Efter lite tricksande med att få vågorna att spola in den mellan stenarna så satt lipgrippen i hakan.
Och den var ju lite större en jag trodde... 105 cm och om jag vägt den så borde den legat på drygt 8 kilo.
Att kamerabatterierna inte funkade grusade stämningen lite!
Kändes som det skulle bli en bra fisketur med den starten men tiden gick allt som kom upp va massor av gräs, skymningen kom och jag gav upp.
Blir dock en liten morgon tur i morron och då med nya batterier.

Inga kommentarer: