onsdag 29 september 2010

23 TIMMAR SENARE

Har gått 23 timmar sedan jag kom hem från gårdagens lyckade tur, tappade tydligen min lipgripp i söndags så jag fick gå ut i garaget och "köpa" en ny.
Passade även på att klippa bort lite bly på några krokar så dom bara vägde ca. 5 gram för att kunna följa botten bättre.
Mycket mindre vind i dag och även sol från blå himmel så det var ju inte det perfekta vädret som vi hade i går.
Väl nere vid vattnet syntets det att vinden hade vridit och gick nu längsmed land men det värsta var att vattnet sjunkit minst 30 cm!
Erfarenheten säger mig att det nästan aldrig är bra fiske när vattnet sjunker.
Började med att ta mig ut på en sten för att komma åt ett ställe som gav fisk i går, gjorde några kast utan att känna något.
Vände mig med en snigels hastighet för att inte halka och vipps så låg jag på rygg och gled ner i vattnet som precis gick över stövelkanten..!
Gick en kort runda och fiskade av några ståndsplatser men som väntat så fanns ingen hemma, fiskade ca. 30 minuter så åkte jag hem.
Dom 5 grams krokarna jag gjort hade funkat perfekt i går men med dagens låga vatten ville dom gå lite för nära botten på många ställen, satte dock ingen trots stinger på, fast å andra sidan så har jag bara satt en jigg på 3 år...
Kan tyckas lite petigt med några gram hit eller dit men det gör stor skillnad även på en 6 tums Relax och i stället för att jigga snabbare så tar jag hellre bort lite bly för att fiska som jag vill.
Nu blir det till att vänta på stigande vatten igen.