fredag 10 september 2010

Nytt försök

Fin grå och regnig dag så jag drog ner till kusten till ett ställe som jag inte varit på senaste åren.
Lägre vatten i dag och gammal sjö som spolade det bruna vattnet långt upp på land.
Redan direkt syntes det massor av sjögräs och tång i vattnet och skiten satt i stora klasar på varje kast.
Dessutom får ju dom hala stenarna en att göra rörelser man inte visste att man kunde göra.....
Förstod ju ganska snabbt att detta skulle bli svårt men efter halva sträckan blev det klart mindre skit i vattnet men inte häller det hjälpte.
Skulle klart valt en lite mer skydda plats men det är alltid lätt att vara efterklok, får trösta mig med att jag fick en timmes frisk luft.
Om det finns någon som saknar en grön vattenskida så vet jag vart den ligger.
Om det nu blivit någon gädda så hade det nog ändå blivit svårt att få in den bland vågor och sten.