söndag 3 april 2011

FISKE I DIMMAN

Har vänta hela helgen på våren som var låvad att komma...trötnade på att vänta och stack i väg en runda vid 3.
Väldigt dimmigt och helt vindstilla när jag kom fram till mitt ställe på Lister, gick min vanliga runda och vid fjärde kastet blev det en stor virvel där jag lyft upp jiggen vid förra kastet. Katastrof att missa en fisk i så klart vatten på en meters avstånd....tröstade mig med att den säkert inte vill hugga ändå.
fiskade av nästan hela viken då jag mitt i ett kast såg en fisk på botten drygt en meter från mig, vevade in jiggen och sänkte ner den framför nosen på den.
Drog lite fram och tillbaka men inte en min gjorde den, först när jag la jiggen på näsan blev den sur och simmade iväg.
Fick en liten snipa längst inne i viken och samtidigt dök det upp 4 flugviftare på land, surt för nu tog dom hela den sträckan som jag inte fiskat på och det är väldigt ovanligt att det dyker upp folk när jag är ute så min vanliga runda var nu körd.
Körde hemåt och stannade på ett annat ställe, han vel fiska 10  minuter när 3 andra kom. Kul!!...bara att lägga ner och åka hem.
Tror inte det blivit något där ändå för detta ställe kan ibland ha väldigt rostbrunt vatten och det va det i dag , sikt på maxs 60-70 cm sen va det svart.
Ja det blev ju en i alla fall och lite frisk luft.
Perfekt krokad i stingern


Det utlovade "vårvädret"....


5 kommentarer:

Anders sa...

Fan va folk då??!! :/

Micke sa...

Ja det va inge kul, sent på dagen och dårligt väder och ändå ska alla va där jag är....har aldrig hänt innan.

Anders sa...

Men på sista platsen?! :/ Konstigt som fan ju.

Anonym sa...

Jag var med ute en sväng med flugspöt igår men där jag fiskade var det som tur var folktomt!
Tänkte frågat om du skulle med men jag stack så tidigt så jag vågade inte störa din skönhetssömn..he he.
Snart tar vi ett pass Micke.

Martin Team Diablo

Micke sa...

Dom kom även i 3 bilar men 2 fiskade ihop, inte bra och har aldrig hänt förr.
Martin det finns nog ingen sömn som kan bättra på min skönhet...
kollar din sida sen om det blev nått.